Pesti Divat sajtótájékoztató volt a Kaméleon Klubban (október 27.)

A korábban Ez a divat név alatt futó magazin közel ötéves múltra tekinthet vissza, igaz, az indulás éveiben még magánkézben, magánkiadásban volt.


Ez a Pesti Divat 'Pesti Divat' lett az 'Ez a divat' magazinbl

A korbban Ez a divat nv alatt fut magazin kzel tves mltra tekinthet vissza, igaz, az induls veiben mg magnkzben, magnkiadsban volt. A lap ngy hnappal ezelőtti megjulsa nvvltozssal is jrt: „vgl a Pesti Divat mellett maradtunk” – jegyezte meg Olh Beatrix főszerkesztő-helyettes az jsgot rintő vltozsokrl szl sajttjkoztatn. Az ok egyszerű, az Ez a divat cm foglalt volt, lvn hogy Strasser Andrs, korbbi laptulajdonos s Magyar Judit főszerkesztő jogtulajdonban llt. A Pesti Divat elnevezs mg az 1844-48-as Vahot-fle Pesti Divatlapra utal vissza, amely irodalmi hetilapknt műkdtt, s egy rvid időre, nem kisebb segdszerkesztőt tudhatott maga mellett, mint jeles kltőnket, Petőfi Sndort.



A célként kitűzött értékmegőrzés kapcsán, valamint a jelenkori divatmagazin irodalmi tartalmát erősítendő tartotta fontosnak megemlíteni Oláh Beatrix ezt az ősüknek tekintett sajtóorgánumot. Vagy mert - ahogy állította - „a Pesti Divat éppen kulturális jellegének köszönheti, hogy más, tiszavirág életű lapokkal szemben máig képes volt fennmaradni.”

„Vidéken az emberek” – jegyezte meg később Beatrix – „ugyan gyakran félreértelmezik a címet, azt gondolják, azért Pesti Divat a nevünk, mert azt a divatot, divattrendet közvetítjük olvasóinknak, ami Pesten éppen aktuális. A tévedésnek köszönhetően ezekben a városokban egész jól fogy a lap. ”Persze mostanában nem ezért adják ki a magazint huszonötezer példányban, elsősorban a Neckermann utazási irodával való együttműködés miatt emelkedett meg ennyire a lapszám. Hála a jól szervezett terjesztésnek, az olvasók köre az utazási iroda VIP-listásaival bővült, négy hónapja pedig az utazási iroda öt-tízezer járatán van fent az újság. „Az utazó emberek erősebben fizetőképesek, egyszersmind fogékonyabbak a divatra.” – hangsúlyozta a főszerkesztő-helyettes. Másfelől a divatmagazin alternatív jellegét emelte ki, a populárisabb, támogatást élvező külföldi lapokkal szemben. „A Pesti Divatot nem lehet és nem is szabad egy lapon említeni a Joy-jal, a COSMO-val.” – mondta.

Dr. Békefi Veronika, az utazási iroda ügyvezető igazgatója is a versenyben látta a legfőbb kihívást „Magyarországon ma hatszáznál is több a magazinok száma, nehéz talpon maradni.” – hangoztatta a sajtótájékoztatón. Hogy, hogy jön össze az utazás és a divat, arra fentebb, a maga módján, talán már Oláh Beatrix is megválaszolt, Dr. Békefi Veronika mindössze annyit fűzött hozzá, „az utazásnak is van divattrendje, most az afrikai országok kedveltek, Kenya, Dél-Afrika, Namíbia”. Szó, ami szó, mindennek megvan a maga ára: a Pesti Divat tizenhatoldalas utazási melléklettel bővült, melyben a szerkesztők hasznos tippeket kívánnak adni az utazóknak.

A lap kiszélesítette az olvasók körét is: ezentúl a 18-50 éves korosztályra számítanak. Változott a dizájn, a betűtípus is, más lett a logó és az egész lapszerkezet átalakult, a csillogó címlapot is modern, friss, fiatalos színek jellemzik.

De hogy ne csak a változásokról beszéljünk, a népszerű Jegyzet rovat maradt, ahogy a nagy divatházakat és friss kollekcióikat bemutató sorozat is. Az őszi számban Magyar Judit főszerkesztőasszony tollából született írást olvashatunk ’Törékeny egyensúly’ címmel, a cikk az életünket érintő fontos kérdésekről szól, Oláh Beatrix pedig ezúttal Madame Nina Ricci haute couture világába kalauzol bennünket. Helyükön maradtak a népszerű interjúk is: az őszi szám vendége Pataki Ági ex-modell, producer, valamint a címlapon is szereplő Várkonyi Andrea, a TV2 csinos híradósa, és marad az igényes Kultúrmix rovat is, a divatanyag pedig még mindig, változatlanul a magazin gerincét alkotja. A társasági rovat stabil érdeklődésre tartva számot ősszel, télen, tavasszal és nyáron is kaput tár a nyilvánosság elé, hadd lássuk, ki, kivel, melyik partin, avagy mi és hogyan folyik a felső tízezer világában. A szerkesztők egyetértően hangsúlyozták, anélkül szeretnének elmenni az érdekességek irányába, hogy rájuk sütnék a degradáló bulváros jelzőt.

A lap negyedévente jelenik meg a standokon, ahonnan 735 Ft-ért vihető haza. És hogy a mennyiség ne menjen a minőség rovására, ahhoz csak kívánni tudjuk a legjobbakat Ács György lapigazgatónak és szakértő gárdájának: Magyar Judit főszerkesztőnek, Oláh Beatrix főszerkesztő-helyettesnek, Szakál László produkciós vezetőnek, Maklári-Tót Attila művészeti vezetőnek, a tipográfiáért felelős Tóth András Lászlónak, a képszerkesztő Havas Miklósnak, Bóday Pál, Bódi Sylvia és Farkas Andrea rovatvezetőknek.


Írta: MZ , Dátum: 2006-10-29






ALMAF